Silkot

Vysprávky technologií za tepla Silkot

 

Stroj SILKOT 70-80 využívá novou technologii lokálních oprav povrchu vozovek – recyklační metodu za tepla. Mezi hlavní přednosti této technologie patří zejména použití stroje v zimních měsících a vysoká trvanlivost opraveného místa.

Samotná technologie opravy je rozdělena do tří fází pracovního postupu:

  1. zahřátí opravovaného povrchu vozovky ohřívacím sklopným čelem
  2. doplnění opravovaného místa balenou (zbytková nová balená nevyužitá na stavbách) předehřátou na teplotu cca 160 °C
  3. zhutnění povrchu vibračním válcem

Výhody technologie Silkot:

  1. velkou výhodou této technologie je doplnění chybějícího materiálu opravovaného místa novou balenou, která nebyla využita na stavbách (např. při opravě starého povrchu). Tato balená je pouze znovu zahřáta na požadovanou teplotu cca 160°C. Kvalita opravovaného místa je proto větší než při použití recyklátu (vyfrézovaného starého povrchu). V izolovaném ohřívacím zásobníku se nová balená nahřívá na teplotu 150 - 160°C, aniž by se asfalt spálil a tím znehodnotil
  2. technologie se úspěšně může provádět také v zimním období za mrazivého počasí do -10°C (pod tuto teplotu se náklady na opravu enormně zvyšují)
  3. obsluha stroje a provádění opravy je jednoduché
  4. stroj obsluhují pouze dva zaškolení pracovníci
  5. opravené místo dále nepraská
  6. cena opravy je ve srovnání s používanými technologiemi je 2 až 2,5x nižší